16 de septiembre de 2014

Reseña: 4171 - Francesc Miralles

RESEÑA BILINGÜE

Título: 4171
Título original: 4171
Saga: -
Autor/a: Francesc Miralles
Traductor/a: -
Editorial: Cruïlla
ISBN: 9788466134163
Año de publicación: 2014
Edición: Tapa blanda con solapas
Nº páginas: 172
Precio: 9'95€




Any 4171. Catalunya forma part d'una confederació d'estats independents.
Des d'un món fred i asèptic on mai no passa res, l'Ilka rep com a regal d'aniversari pels seus setze anys un viatge en el temps que l'ha de dur a l'Era d'Edèn. Però un acte de sabotatge fa que caigui a la Barcelona de l'agost de 1714: la ciutat està vivint els pitjors dies de la seva història.
Atrapada en l'infern d'un setge que no s'acaba mai, l'Ilka conviurà amb uns habitants que no es cansen de lluitar per la supervivència i la llibertat.
A més, descobrirà què és l'amor per primer cop a la seva vida. Una situació perillosa: qualsevol interacció amb el món de fora pot canviar el curs de la història.


SENSE SPOILERS

Els meus pares em van regalar 4171 pel dia de Sant Jordi. Jo no coneixia aquest llibre, però quan vaig llegir la sinopsis, la meva mare va encertar: em va cridar molt l'atenció.

Si us fixeu, el títol (4171) al revés és 1714, aquell any tan important per a Catalunya. Crec que el títol és molt original.

El llibre comença el 12 d'agost de l'any 4171, el dia de l'aniversari de l'Ilka, la nostra protagonista. L'Ilka està molt contenta, perquè els seus pares l'hi han regalat un val per a una teletransportació, el que sempre havia desitjat.
L'Ilka arriba a AGES, el parc temàtic on viatjarà en el temps. Ella és l'única visitant del parc i, estranyada, l'informen de que van amenaçar el parc, però que ja està tot controlat. Es prepara per viatjar en el temps durant una hora i decideix que viatjarà al principi de l'Era d'Edèn, l'any 2714. Però alguna cosa no surt bé, i acaba caient a la Barcelona de 1714, on la guerra sembla que no s'acabarà mai.

-Saps què és el millor de mirar cap amunt? 
-Deixa'm pensar... -va fer ella, somrient-. Que pots veure els estels? 
-No. El millor de mirar cap amunt és que no veus el que passa a baix, en aquest món de merda.

És un llibre molt curt, però la història està ben desenvolupada. Els capítols són d'una o dues pàgines, amb un llenguatge senzill i una narració que t'enganxa fins al final.

Les descripcions són genials; els escenaris, la roba, l'ambient, la batalla... I les dades sobre l'època.

Els personatges m'han agradat, però els trobo senzills, plans.
L'Ilka és molt valenta, ja que es troba al mig de la guerra i està bastant tranquil·la. Jo, en el seu lloc, estaria morta de por.
I crec que la història d'amor es forma massa ràpid. No m'ha agradat gaire.

El final trobo que s'acaba de sobte, però és un bon final.

4171 és un llibre molt original, que et farà viatjar en el passat per descobrir un tros d'història. Molt recomanable, i perfecte per quan es necessita una lectura ràpida.

SIN SPOILERS

Mis padres me regalaron 4171 por el día de Sant Jordi (o día del libro). Yo no conocía este libro, pero cuando leí la sinopsis, mi madre acertó: me llamó mucho la atención.

Si os fijáis, el título (4171) al revés es 1714, ese año tan importante para Catalunya. Creo que el título es muy original.

El libro empieza el 12 de agosto del año 4171, el día del cumpleaños de Ilka, nuestra protagonista. Ilka está muy contenta, porque sus padres le han regalado un vale para una teletransportación, lo que siempre había deseado.
Ilka llega a AGES, el parque temático donde viajará en el tiempo. Ella es la única visitante del parque y, extrañada la informan de que amenazaron el parque, pero que ya está todo controlado. Se prepara para viajar en el tiempo durante una hora y decide que viajará al principio de la Era de Edén, en el año 2714. Pero alguna cosa no sale bien, y termina cayendo a la Barcelona de 1714, donde parece que la guerra nunca terminará.


-¿Sabes que es lo mejor de mirar hacia arriba? 
-Dejame pensar... -dijo ella, sonriendo-. ¿Que puedes ver las estrellas? 
-No. Lo mejor de mirar hacia arriba es que no ves lo que pasa debajo, en este mundo de mierda.
(Mi traducción)


Es un libro muy corto, pero la historia está bien desarrollada. Los capítulos son de una o dos páginas, con un lenguaje sencillo y una narración que te engancha hasta el final.

Las descripciones son geniales; los escenarios, la ropa, el ambiente, la batalla... Y los datos sobre la época.

Los personajes me han gustado, pero los encuentro sencillos, planos.
Ilka es muy valiente, ya que se encuentra en medio de la guerra y está bastante tranquila. Yo, en su lugar, estaría muerta de miedo.
Creo que la historia de amor se forma demasiado rápido. No me ha gustado demasiado.
El final creo que se acaba de golpe, pero creo que es un buen final.

4171 es un libro muy original, que te hará viajar en el pasado para descubrir un trocito de historia. Muy recomendable, y perfecto para cuando se necesita una lectura rápida.




9 comentarios:

  1. La verdad esque no he leído nada suyo pero el libro me parece diferente ^^
    Me lo apunto <3

    ResponderEliminar
  2. No he podido leer aun el libro pero la sinopsis tiene una pinta muy interesante al igual que la portada... así que tal vez le de la oportunidad.

    ResponderEliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  4. Pues no leo catalán, así que... xDDDDDDDDDDDDD

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Eso es lo malo, que creo que el libro no está en español :/

      Eliminar
  5. una cosa esque tengo un trabajo sobre este libro y hay un apartado que no lo se y es para saber si tu me lo podrias resumir
    Estructura de la novela (introducción, dessarrollo y desenlaceÇ)

    ResponderEliminar
  6. Y tambien si me podrias hacer una dscripción fisica y psicologica de los dos protagonistas

    ResponderEliminar

Con un comentario me animas a seguir con el blog. Yo contestaré a todos los comentarios, seguramente tarde, pero los contestaré.
Pero recuerda:
-No spam
-No spoilers
-No insultos
Si no cumples con las reglas anteriores, tu comentario será eliminado.

¡Muchas gracias por comentar!